torsdag den 22. maj 2008

Wallmart, Mexico og fjernstyrede flyvmaskiner

Så er der igen gået et par dage siden vi opdaterede bloggen. Og der er sket vildt meget!

Efter koncerten i Phoenix blev vi igen inviteret ud af Rasmus’ fætter. Fætter Chris har tidligere været manager for en Night Club i Phoenix. Og efter koncerten kørte vi videre dertil i to biler. Den bil jeg kørte i var en truck med lad... Så vi var 5 der straks kravlede op bag på. Fætter Chris’ kone var chauffør og lovede at køre stille og roligt, men hun fortalte ikke at vi skulle køre 20 min. på motorvej... Phoenix er ret stor og spredt ud over et stort areal. Det var lidt som at tage en vild rutchebane i Tivoli at sidde bag på bilen...

Nå men morgenen efter vågnede vi op i El Paso i Texas. El Paso er grænsen mellem Mexico, Texas og New Mexico. Det var en fridag, så vi havde ikke et spillesteds parkeringsplads til bussen. Så vi vågnede op på en Wallmart Parkeringsplads lidt uden for El Paso... Yes! 15 timer på en parkeringsplads der minder om Bilkas. Bare 5 gange større... Hele dagen gik med at stene, og så besøg i Wallmart. Wallmart er en sindsyg butik, med alt hvad hjertet begærer!

Efter en del kedsomhed og 3 besøg i Wallmart bare for at kigge, tog et par af os en taxa til Downtown El Paso. Der var ikke noget særligt at se... Men der var grænseovergang til Mexico!!! Det kunne vi ikke stå for. Så Sara (vores tourmanager), Rasmus og Casper (fra Efterklang) og jeg tog turen over grænsen. John Sweet, som er vores chauffør i bussen, havde kraftigt frarådet os at krydse grænsen fordi det er farligt... Vores taxachauffør sagde det samme. Men vi gjorde det alligevel, om end med lidt kriller i maven. USA og Mexico er delt af en flod ved El Paso så vi skulle over en bro for at komme derover. I Mexico var vi alle så nervøse at vi kun gik et par hundrede meter, fik en Margarita (drink) på en bar, og skyndte os tilbage igen.

Vel hjemme på Wallmarts parkeringsplads læste vi i en avis at 25 mennesker er blevet slået ihjel ved El Paso’s grænse den sidste uge!!! Av for søren.

Efter et veloverstået måltid, med tilhørende Margarita’s på Chilli’s (en Texas kæderestaurant, der er rigtig god) var det tid til aftenens sidste besøg i Wallmart. Lidt kåde af for meget Margarita gik der mode i at købe fjernstyrede flyvemaskiner. Vi købte godt ind af små fjernstyrede fly og helikoptere. Selvom ingen af flyene var særligt gode fuldendte det en dejlig dag på en parkeringsplads i Texas!