lørdag den 17. maj 2008

Pool, BBQ og ny guitar

Yes yes yes. Det sure tourliv:-) Jeg sidder i bussen nu og er efterhånden tør bag ørerne efter en formiddags BBQ party ved poolen. Rasmus fra Efterklang’s fætter bor i Phoenix, Arizona. Fætter Chris har et firma der laver svimming pools, og han har selv et pragt eksemplar! Jeg blev vækket ved middagstid i den vildt mørke køje i bussen. Rasmus råbte at BBQ’en var klar. Så jeg fik en 500 grams steak-burger frisk fra grill til morgen. Lækkert! Og en Corona-øl med Lime og Tabasco! Lækkert lækkert!



Bagefter var der slåskamp med alle drengene i poolen. Der er ca 35 grader her så det var tiltrængt. For 3 dage siden var vi i San Diego og alle var ved stranden hvilket resulterede i 14 gange solskoldninger... Vi kommer jo også lige fra det danske forår. Så alle var meget påpasselige med solcremen denne gang.

I går spillede vi i Tucson Arizona. Byen virkede ret lille, selvom en lokal mexicansk restauratør sagde at der bor 1 million mennesker. Den tror jeg sgu ikke helt på. Men der kom ca 150 mennesker til koncerten hvilket er ret godt!
Vi havde en hel dag i byen som blev brugt flittigt til shopping. Jeg fandt den creme-farvet stratocaster guitar som jeg har kigget efter i lang tid. Og til næsten ingen penge. Musikforretningen jeg købte den i var vildt fed. De havde alle mulige instrumenter i stueetagen. Og de var ret billige. Men men men. Da jeg kom op til kassen og vi snakkede lidt med damen der stod der, spurgte hun om vi havde fået lov til at se loftet... Det havde vi ikke! Man skal åbenbart opføre sig pænt og ordentligt for at se loftet.



Loftet var fyldt med gamle instrumenter. Stakkevis (ikke stablet pænt) af violiner, trompeter og gamle trommesæt. Og så var der gamle akustiske guitarer til ca 50 kroner.... De var dog i virkeligt dårlig stand! Lidt af et drømmested hvor man helt sikkert kan finde nogle gode ting hvis man roder længe nok.



Nå nu skal vi slæbe gear ind. Vi skal spille på et galleri i Phoenix.

Christian

Ingen kommentarer: